Jarig op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Jarig op Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Jarig op Bali

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

12 December 2017 | Indonesië, Kuta

Jarig op Bali!
Na onze trip naar de Borobudur op Java is het tijd om afscheid te nemen van Kedungu. Marlies vertrekt in de loop van de ochtend naar het noorden naar Lovina en ze maakt er gelijk een dagtrip van. Het is mooi weer.
Deze keer met Kadek als chauffeur vertrek ik uit het lieve dorp, nog even de yogamatten terug brengen naar de Villa waar ik mijn eigen kast heb. Heerlijk om daar zoveel achter te kunnen laten, ik reis verder met mijn kleine koffertje, dat is gelukt om daar alles in te krijgen. Past goed bij het downsizen wat ik thuis ook al doe. Een mens heeft weinig nodig hoor. Bij de Villa nog een praatje met Ketut, de kokkin, en Cetig, de manager. En dan is het echt tijd om te gaan. Ketut en ik houden het weer niet droog… dat is er bij gaan horen…
Met Kadek rijd ik eerst naar de plek waar Albert en Patries hebben geïnvesteerd, om nog wat laatste plaatjes te maken. Er wordt hard gewerkt. Wat gaat dat mooi worden. Benieuwd? www.mancavilla.com
Vervolgens naar Tuban, vlakbij de luchthaven. Ik ben al een bekende ondertussen bij de Holiday Inn, altijd een goeie tussenstop tussen de traditionele wereld van het platteland op Bali en de rest van de wereld. Hier kan ik altijd een beetje losweken van waar ik al die tijd was.
De volgende dag ben ik hier jarig. Ik had gedacht dat stilletjes te vieren, maar mijn mailbox en mijn telefoon ontploffen zowat van heel veel lieve wensen.
En na het ontbijt ben ik terug op mijn kamer en wordt er geklopt. Er staat een beeldschone Balinese in vol ornaat: Happy Birthday Mrs. Minderhoud. Hoe leuk is dat. Ze heeft een prachtig versierd bord bij zich met een chocoladetaartje en een leuke kaart. What a surprise!!! Ze hebben natuurlijk mijn geboortedatum gezien… Verder is het een pracht van een zonnige dag, wat een kadootje. Luieren aan het zwembad, een heerlijke massage in de Spa! Dankjewel lieve Laura, voor het mooie bedrag voor mijn verjaardag waar ik dit van kan doen. Volop genieten. En heerlijk Indonesisch eten.
Een paar dagen later is het tijd om afscheid te nemen van Bali. Nog wat kleine kadootjes mee, óók nog in dat kleine koffertje, en dan op 12 december met een nachtvlucht naar Sydney, de onbekende wijde wereld in!

  • 20 December 2017 - 16:17

    Susanne :

    Lieve Mineke,

    gefeliciteerd! wat bijzonder om dat zo te vieren!
    Fijne dag verder,
    En goede reis,

    Lieve groet ,

    Susanne

  • 20 December 2017 - 22:06

    Jeannette:

    Wat schrijf je toch mooi. Ik kan het allemaal zo voor mij zien gebeuren. Ondertussen zit he al in Sydney. Je hebt daar vast ook weer veel te beleven. Geniet er van! Je verdient het.liefs van mij,
    Jeannette W.

  • 21 December 2017 - 15:16

    Nel:

    hallo Mineke,

    wat leuk om jou avonturen mee te beleven!
    Je hebt al heel veel beleefd, en hopelijk nog vele mooie avonturen.
    kerst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 35632

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: