Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Sydney 2

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

16 December 2017 | Australië, Sydney

15 december 2017 Sydney - dag 3
Op de volgende dag is het bewolkt in Sydney. Dat komt goed uit want ik ben van plan om de stad vandaag te voet te verkennen. Kwam mooi uit gister, die zon, ik heb veel mooie foto’s kunnen maken.
Het is altijd leuk om weer even in Chinatown te beginnen. Ook nu vroeg op de ochtend weer levendig, het maakt niet uit op welke tijd je hier komt. Met heerlijk vers fruit als ontbijt op zak, ga ik op pad. Weer richting Hydepark, een flink stuk lopen maar dat gaat ongemerkt. Overal zijn de koffietentjes open. Het lijkt me dat hier iedereen buiten de deur ontbijt. Nou, ik dus ook, lekker op het gras in Hydepark. Hier staan zoveel mooie oude bomen.
Vanuit Hydepark ga ik verder naar de botanical gardens. Als ik sta te wachten bij een voetgangerslicht hoor ik: Hello Mineke, how are you today?
Dat is grappig, John uit Cornwall waar ik naast zat in de bus gister, staat naast me, deze keer in gezelschap van zijn vrouw, named Sue. Tijdje met ze staan praten, zij genieten ook zo van hun reis. Ze waren ook op Bali en nu in Australië, en vervolgens ook op weg naar Nieuw Zeeland. Zij gaan de andere kant op dus we nemen weer afscheid.
De botanical gardens zijn zo mooi en zo in bloei. Het moet hier wel subtropisch zijn, de palmen doen het allemaal prachtig. Ik kom ook langs de Art Gallery of New South Wales, waar een grote tentoonstelling is van Rembrandt & The Dutch Golden Age. Mooi museum, maar de schilderijen bekijk ik wel een keer in NL. Voor de expositie moet je ook een flinke duit neertellen en een heleboel mensen doen dat ook. Het is er heel druk. Wel een heel mooi museum, wat verder gratis is, er hangt en staat veel moois.
Aan het eind van de botanical garden kom ik vanzelf bij het Opera House van Sydney. Gister heb ik dat vanaf het water gezien, maar wat is het groot als je er bij staat. Het is een gebouw wat we allemaal kennen, als ze straks op 31 december weer laten zien waar het nieuwe jaar al is begonnen, dan zie je dit gebouw. Het ligt mooi aan het water en echt een plek om lang te zijn, er is op het water veel te zien. Gebruikelijk zijn ook de taxi’s over water, prima manier van vervoer.
Hier vandaan wandel ik verder naar de haven van Darling Harbour. Dit is de wijk waar ook mijn hotel staat. In Sydney heb je zoveel water, zoveel havens en pieren en kaaien. Hier kijk je op de skyline van het financiële hart, net zo lelijk als in Singapore. En jawel, ook de Rabobank zit er tussen. Ik heb het weer te doen met al die mensen achter het glas die naar schermen staren. Bij elke bank ligt ook een enorm jacht van vele meters. Daar gaat het geld aan op mensen, geen wonder dat er geen rente aan de spaarders betaald kan worden.
Ik draai een paar rondjes mee in het reuzenrad in Darling Harbour en heb een prachtig uitzicht van bovenaf.
Daarna is de dag een heel eind om en is het tijd om naar het Airporthotel te gaan. Daar slaap ik een nachtje en vertrek op 16 december in alle vroegte naar Auckland – Nieuw Zeeland

  • 27 December 2017 - 18:00

    Arend:

    Ha Mineke,

    Het is wel omgekeerde wereld zo he, jij op reis en ik jouw belevenissen lezen. :-) Heel leuk om te lezen wat je allemaal doet en beleefd. Inmiddels moet je in Nieuw-Zeeland zijn. Ben benieuwd naar je avonturen daar. Heel veel plezier en geniet ervan.
    Hartelijke groet,
    Arend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 35620

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: