Nieuw Zeeland 3 - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 3 - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 3

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

10 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Katikati

Nieuw Zeeland – 3 – wat ik allemaal doe…
Ja, die vraag wordt me nog al eens gesteld! Nieuw Zeeland was voor mij in eerste instantie een heerlijk rustpunt. Na het werk op Bali, 7 dagen per week met wel een weekje vrij tussendoor, was ik best moe. Nog even de Borobudur op Java meegepikt, een paar dagen flink op pad in Sydney… een slechte reis naar Nieuw Zeeland, bagage kwijt… het was veel. Zodra ik bij Ineke ben kom ik helemaal tot rust, heerlijk. Ik heb daar de eerste nachten de klok rond geslapen. En dan het heerlijke organic eten, wat knap je daar van op. De eerste week was dus vooral een week in de buurt, en heel veel buiten in die heerlijke heldere en frisse lucht. Omdat de nachten koel zijn slaap je ook zo goed daar. Ook een paar dagen bezig geweest om de verloren gegane rugzak op te sporen… met succes! Op de afdeling Lost&Found found van Sydney Airport was die gevonden. Maar dan… via een ander bedrijf, Pack&Send werd de rugzak opgehaald, keurig ingepakt en afgegeven bij DHL. Uiteindelijk kwam er op kerstavond een bericht dat alles rond was en de rugzak op weg. Werd na de feestdagen bij de deur afgeleverd! En dat moet wat kosten maar ik was er heel blij mee. Heb overigens ook ervaren dat je met nog veel minder toe kunt dan het weinige wat ik bij me had 
Het is leuk om het gewone leven hier eens even mee te maken. Het stadje, de winkels, de bank (weer ander geld!), de leuke restaurantjes.
Ineke heeft een auto en dat is heel fijn. Ze laat me zoveel mooie punten zien in de omgeving. Op veel plekken heb je een look out, door dit mooie heuvellandschap heb je overal prachtige vergezichten. Er is een mooie rivier waar we een paar lange wandelingen hebben gemaakt, we zijn op het strand geweest wat ook niet zo ver is, we bezoeken haar zoon in Waikino, we wandelen door mooie bushes met watervallen, de mooiste bomen en planten. Kortom het is een prachtig land. Ik ben niet iemand die de namen van alle dorpen en gebieden gaat onthouden, zeker ook niet van alle bijzondere bomen en planten. Ze zijn gewoon mooi. Wat me wel bij blijft van de vogels is de Tui met z’n prachtige gezang. Vaak hoor ik die al als ik wakker wordt. Die zingt een toonladdertje!
We zijn ook een dag naar vrienden van Ineke in Tauranga geweest en Christie neemt ons daar ook weer mee naar de mooiste plekjes.
De laatste week hebben we Rotorua nog op het programma staan, maar dan zit het weer een paar dagen tegen. Er zijn nogal wat overstromingen ook vanwege de hevige regen. Dat houden we tegoed voor de volgende keer.
Ben ook benieuwd naar het Zuidereiland.
Ik ben hier dus nog niet klaar. Voor nu is het genoeg. Wat heb ik hier genoten in dit prachtige land op deze mooie plek bij Ineke. Met veel mooie herinneringen vertrek ik hier.

  • 28 Januari 2018 - 16:47

    Leni:

    Wat heerlijk weer om te lezen. Ik krijg er ook zin in om heen te gaan. Vooral die zuivere lucht en dat heerlijke slapen en het wijdse.
    Benieuwd weer naar je volgende verslag! XXLeni

  • 29 Januari 2018 - 08:23

    Mathea:

    Wat prachtig om je verhaal te lezen lieve Mineke. Jammer van de tegenslag die je ook hebt gehad. Maar gelukkig voert de mooie dingen de boventoon. Hihihi

  • 11 Februari 2018 - 19:52

    Marijke Van Der Wouden:

    Wat mooi van je Mineke, dat je van alle moois kunt genieten en weet dat tegenslag er ook bij hoort. Soms merk ik wel eens dat mensen die in hun negativiteit blijven zitten. Zo jammer.. Helemaal fijn voor je vind ik dat alles toch weer terecht is gekomen!
    Ga je misschien een boek schrijven Mineke?

  • 11 Februari 2018 - 19:57

    Marijke Van Der Wouden:

    Nog even iets wat ik op tv heb gezien: een reis van Floortje Dessing die een echtpaar bezocht die liepen van noord naar zuid Nieuw Zeeland. Ze deden daar enkele jaren over. Toen vond ik het land al zo bijzonder mooi en indrukwekkend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 35580

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: