Naar Hawaii - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Naar Hawaii - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Naar Hawaii

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

10 Januari 2018 | Verenigde Staten, Honolulu

10 januari – van Nieuw Zeeland naar Hawaii
De terugreis begint met een binnenlandse vlucht van Tauranga naar Auckland. Omdat er nog wel eens een binnenlandse vlucht uitvalt, vertrek ik rond de middag. Het valt niet mee om afscheid te nemen van dit prachtige land en van Ineke. We hebben 3 weken intensief met elkaar opgetrokken en dat was heerlijk. Het is bewolkt dus er is niet zoveel te zien. Gelukkig heb ik op de heenvlucht de prachtige kust kunnen zien.
In Auckland is het stralend weer en ik heb daar veel tijd door te brengen. Daar houden ze blijkbaar rekening mee. Er zijn veel mogelijkheden om je bagage voor een aantal uren af te geven en je kunt naar buiten. Er is een soort park tussen de Domestic Terminal en de Internationale en daar heb ik heerlijk gezeten, beetje gelezen en het land nog eens door m’n gedachten laten gaan. Beetje mijmeren dus.
Ik heb een nachtvlucht naar Hawaii met Hawaiian Airways. Mijn eerste kennismaking met de USA. En dat bevalt gelijk goed. Grote stoelen en nog een zee van ruimte over voor mijn lange benen. Het personeel is bijzonder vriendelijk en attent. Een vliegmaatschappij om aan te bevelen. Slapen is weer voor watjes, ik heb al vaker een nachtje overgeslagen op deze reis, maar even indommelen lukt altijd wel.
Het is licht als we gaan landen, en ik zie Pearl Harbour liggen en gelijk daarnaast het militaire vliegveld waar alle soorten gevechtsvliegtuigen in grote rijen staan opgesteld. Zo te zien ook paraat. Niet de leukste kennismaking vind ik. Een grauwe bedoening. Dat is de burgerluchthaven ook, daar was blijkbaar geen geld meer voor. Nog een grauwe bedoening erbij… Ik moet hier zelf m’n bagage ophalen en weer afgeven voor de doorgaande vlucht naar het Big Island. Dat is - voor velen met mij – een heel gedoe. Bij de afgifte van de bagage die we eindelijk gevonden hebben is de machine kapot waar de boel nog een keer doorheen moet. De bagage stapelt zich op en we moeten het weer meenemen naar een andere hal waar niemand wat weet. Afijn, weer een aansluitende vlucht gemist en het duurt een tijdje voordat ik met een stand-by ticket verder kan. Gelukkig kom ik snel aan de beurt om mee te vliegen, soms is het gunstig om senior te zijn. Vervolgens een prachtige vlucht van een half uur in de zon over alle eilanden van Hawaii. Wat een plaatje! De mooiste kleuren zee om de eilanden heen. Op de luchthaven van Hilo gaat het snel en ik zit binnen de kortste keren in een taxi naar m’n hotel. Dit hotel ligt aan een baai, heel mooi uitzicht op deze Hilo Reeds Bay en op zee. Een fijne kamer inclusief keuken, beter kan het niet. Beetje gedateerd allemaal maar alles wat je kan bedenken is er. Alle voorwaarden om een nachtje weer heerlijk in een bed te slapen.
Grappig is dat ik de datumgrens ben gepasseerd. Ik vertrok uit Nieuw Zeeland op 10 januari om 23.45 uur, en ik kwam in Honolulu aan op 10 januari in de ochtend. Die dag doe je dus 2 keer! Na de keerkringen en de evenaar kan ik nu dus ook de datumgrens bijschrijven in alle ervaringen.

  • 30 Januari 2018 - 16:52

    Mathea:

    Ooooooooo Mineke. Wat geweldig om op Hawaï te zijn. Zo een mooi eiland. Geniet geniet en nogmaals geniet van al dat mooie’s. Ook de vulkaan Pelé is geweldig om naar toe te gaan. Ik reis in gedachten met je mee. Weet hoe het daar is. Warme groet uit een fris Limburg. Mathea

  • 31 Januari 2018 - 00:37

    Ineke Hyink:

    Even laten zien, dat ik je verslagen lees. Ik vind het fijn al het positieve schrijven over Nieuw Zeeland. Wat ik daar in miste bij "wat doe je al zo" het oppakken van een een vaardigheid na een 30 jarige onderbrekening. Maar goed, wij tweeen weten wat dat is!!! Toch goed, dat je Hawaii ook positief kunt bekijken, vliegvelden zijn niet altijd de leukste plekken, maar je bent er nu eenmaal van afhankelijk!

  • 11 Februari 2018 - 20:01

    Marijke Van Der Wouden:

    Ik ben weer heel benieuwd naar je reiservaringen op Hawai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 35551

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: