Naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Naar Nieuw Zeeland

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

16 December 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

16 december 2017 - Vertrek naar Nieuw Zeeland
Ja, in het vorige stukje schreef ik dat ik vroeg in de ochtend naar de luchthaven ging om te vertrekken naar Nieuw Zeeland. Dat had ik gedacht 
Bij Quantas Airways dachten ze daar anders over. Bij het elektronisch inchecken kreeg ik de mededeling dat ik me moest melden bij de desk van Quantas. Ik ging er vanuit dat dat een error was maar het bleef zo. Bij de desk vertelden ze me dat ik niet toegelaten werd op de vlucht met een enkele reis ticket en dat ik dus mijn uitreisticket uit NZ moest tonen.
Had ik gedacht lekker op de bonnefooi te reizen en t.z.t. te zien wanneer ik zou vertrekken. Op alle andere bestemmingen tot nu toe was dat goed gelukt.
Waar haal je zo gauw een ticket vandaan. De snelste manier bleek toch via internet. Maar dan moet je wel verbinding hebben. Gelukkig was mijn laptop goed opgeladen, dat is ook al heel wat. Eindelijk had ik een code gekregen, want op Sydney gaat dat niet zomaar. Maar wat een belabberde verbinding.
Ik werd er voortdurend uitgesmeten en was inmiddels anderhalf uur verder… Nou ben ik altijd goed op tijd op een luchthaven maar de tijd begon te dringen.
Toch nog maar even op een ander punt geprobeerd, waar het eindelijk lukte om te boeken. Maar geen schijn van kans meer om het vliegtuig te halen. En ik had een ticket wat niet veranderbaar was. Dat voelde als een dure grap dus ben ik maar zielig gaan doen, opnieuw bij de desk van Quantas. Daar waren ze zo aardig om me toch op een andere vlucht te boeken, maar dan moest ik daarheen, naar die balie, en daarginds inchecken etc.
Ondertussen mijn bagage maar meeslepen. Einde van het liedje was dat ik na het inchecken ontdekte dat mijn rugzak in het gesjouw ergens was blijven staan. Vliegensvlug bedenken wat er in zat, want ik was al door de douane en de tijd begon opnieuw te dringen. Maar in die rugzak zat alleen maar kleding en ik dacht: vooruit dan maar, dat kan ik overal kopen. Alles van belang had ik en de laptop die aanvankelijk in die rugzak zat, die had ik nog.
Zo kwam ik dus toch in een vliegtuig naar Nieuw Zeeland terecht, en aangezien je dan alleen maar water ziet beneden, had ik de tijd om bij te komen!
En bij aankomst ging natuurlijk die geplande dag in Auckland de mist in. You didn’t miss a thing, zouden ze me later in NZ vertellen!
Op de luchthaven in Auckland hadden ze een prima transportsysteem. The yellow bus vertrekt er elke 20 minuten en rijdt langs alle hotels. Daar moet je van tevoren een kaartje voor kopen in een automaat en ik heb nog geen munten van dit land. Dat hebben ze dan weer niet bedacht. De bus komt er al aan en de chauffeur is zo aardig om me mee te nemen want hij kan het declareren bij het hotel. Ook weer opgelost. Het is een goed gevoel om veel reiservaring te hebben en ik concludeer wederom dat het een geweldige vaardigheid is om je talen goed te spreken. Zo ongeveer het beste wat ik ooit op school heb geleerd – hoewel het meeste in de praktijk wordt geleerd -
Ook hier weer een leuk hotel waar ik een geweldige upgrade krijg naar een business suite. Kijk, dat is lekker na zo’n bewogen dag. Dat membership van de Holiday Inn kan ik iedereen aanraden. Na verloop van tijd krijg je steeds meer privileges. Over heel de wereld lijken deze hotels op elkaar, maar ik vind het heerlijk. Elke keer is het alsof je thuis komt. Ik zie overdag al genoeg nieuwe dingen en beleef genoeg avonturen, dus het verhaal dat dit soort hotels saai zijn… dat gaat bij mij niet op.
In het hotel is een soort gipsy wedding aan de gang, alles staat op z’n kop, maar in de business vleugel is het rustig. In mijn koffertje kijk ik nog eens wat ik nog WEL bij me heb en dat is genoeg. Meer dan genoeg. Ja mensen, ik heb van tevoren geroepen dat ik vooral héél “light” ging reizen, nou, dat is me dus gelukt zeg. Ja Joan, dat downsizen wat we de laatste tijd doen… ik ben er heel goed in geworden en ik moet er nu zó om lachen.
Ik heb 2 grote flatscreens ter beschikking, maar tv kijken komt er niet meer van.
Morgenochtend vroeg weer present en met een binnenlandse vlucht door naar Tauranga!

  • 30 December 2017 - 08:14

    Joan:

    Jeetje.. dan maar een lekker 'saai' hotel, want van een saaie trip kun je zeker niet spreken ;-) Wat leuk trouwens om steeds je dagverslagjes te lezen... het lijkt of ik dan even met je op stap ben, zomaar hier vanuit het koude Nederland! Inmiddels ben je waarschijnlijk al helemaal gesettled als een echte Kiwi en in nieuwe kleding, of merk je dat je toch weer minder nodig het dan je dacht? :-)

  • 30 December 2017 - 20:36

    Leni:

    Wat een genoegen toch weer om je verslag te lezen. Cool hoor om alles zo snel te regelen. Ik moest lachen om dat 'zielig' doen. Dat zou ik ook goed kunnen ;-) Die regels toch he. Weet je waarom je een terugticket moest hebben? Vanwege mogelijk illegaal werken ofzo?

    Dat 'minimaal' reizen spreekt me aan zoals je weet! Lijkt me opperste vrijheid. Ik ben benieuwd naar je Oud en Nieuw in Nieuw Zeeland. Liefs, Leni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 35550

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: