Heel vroeg opstaan.... - Reisverslag uit Tanah Lot, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Heel vroeg opstaan.... - Reisverslag uit Tanah Lot, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Heel vroeg opstaan....

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

22 Maart 2022 | Indonesië, Tanah Lot

Om 07.00 uur in de ochtend vliegen... Dat is wel heel vroeg. Dat betekent een dag van tevoren naar Rotterdam, een nachtje in de Holiday Inn Express, op zich alweer zo leuk omdat het allemaal te lang geleden is, dat reizen. En wat heb ik dat gemist. Nu ik weer op pad ben voel ik het pas echt. Wat was de wereld klein in die corona-jaren.

De taxi is er om 5 uur en we zijn snel op de luchthaven.

Bij het inchecken blijkt de Spaanse gezondheidsverklaring het belangrijkst. Niemand die naar mijn testbewijs vraagt. Die 80 euro had ik me kunnen besparen. Wat fijn om weer in een vliegtuig te stappen. Het is heerlijk rustig en lang niet vol. Gek idee, ik moest me laten testen maar het vliegtuig zit - gemiddeld geschat - voor 90% vol met niet geteste mensen. Die kunnen dus allemaal dat virus bij zich hebben. Afijn, de reis is heerlijk relaxed en we komen op tijd aan. Voor een zondagochtend nog best vroeg.

Ook hier is het Spaande gezondheidsbewijs het belangrijkst, naar de test of vaccinatie wordt niet gevraagd.

Ze doen vreselijk gestresst en streng. Je komt er niet in zonder die papieren.

Ik moet er wel om lachen want ik had die Spaande papieren ingevuld voordat ik een testuitslag had. Het blijft toch een rare wereld de laatste jaren.

Het systeem is zó belangrijk maar het werkt niet en slaat dus de plak totaal mis.

Eerst maar eens een lekkere koffie op de luchthaven want dat kunnen ze hier wel. Croissant erbij en ik ben klaar voor de volgende etappe.

Aardige relaxte taxichauffeur met stagiere brengt me snel naar de city bij m'n Appartement Barbara3 aan de Calle Santa Barbara nr. 3

Wat een prachtige plek, heel mooi appartement, hypermodern en met alle gemakken die je kunt bedenken. Precies hoe ik zou willen wonen: minimalistisch comfortabel, 1 slaapkamer en niks overbodig.

Nog een koffie op een pleintje dichtbij en op verkenning door de stad.

Een leuke boulevard, lekker levendig maar niks te druk. Het is nog geen seizoen, maar wel zondag, dus hele Spaanse gezinnen aan de wandel. Ik slenter over de boulevard, langs de haven, door de kleine smalle straatjes met eindeloos veel authentieke winkeltjes.

Ik ga op zoek naar de school waar ik morgen aan mijn lessen Spaans begin.

Die blijkt om de hoek... 20 stappen en ik ben er. Hoe toevalliger wil je het nog hebben. Dus geen tijd nodig om er 's morgens te komen.

Ik doe wat boodschappen en eet vroeg, de dag was lang al met al. Lekker vroeg naar bed dus!


  • 22 Maart 2022 - 17:05

    Corry:

    Mineke, wat leuk van je te horen! Geniet van Valencia. Een van mijn favoriete steden. We zijn er afgelopen november nog geweest! Zoveel te ontdekken daar.
    Liefs, Corry

  • 22 Maart 2022 - 17:17

    Mineke Minderhoud:

    Ha Corry, ik ben in Alicante, niet in Valencia.
    Ben nog aan het sleutelen aan dit verslag, heb ruim 2 jaar niet gereisd en er staat nog steeds dat ik in Bali ben... nog even verder zoeken. Blijkbaar werkt de oude mailinglijst nog wel :-))))

  • 22 Maart 2022 - 18:20

    Yolanda:

    Lekker Mieneke, fijne tijden toegewenst

  • 22 Maart 2022 - 18:48

    Mathea:

    Oooo Mineke wat leuk om van je te horen. En dat het goed is gegaan met de reis ernaartoe. Ja het is een rare wereld op dit moment. Heel veel vakantie plezier en succes met je Spaanse lessen. Hopelijk gaat het er nog allemaal erin

  • 22 Maart 2022 - 19:01

    Leni Minderhoud:

    Hi Mineke, wat leuk om je verslag weer te ontvangen. Die reislust, zo herkenbaar. De sensatie al van vroeg opstaan ;-) , een luchthaven, wachten bij de gate. Zie uit naar je volgende avonturen.
    Liefs, Leni

  • 22 Maart 2022 - 21:37

    Susanne Mooren:

    Wat klinkt dat heerlijk Mineke, om zo'n reizigster te zijn! en lekker in de Spaanse zon, mooie tijd xx Susanne

  • 23 Maart 2022 - 15:12

    Marja:

    Een plek onder de Spaanse zon. Dat heeft een mens nodig in deze roerige tijd. Heerlijk even aandacht voor jezelf en weer een nieuw avontuur. Spaans leren, wat prachtig! Veel plezier. Liefs Marja

  • 24 Maart 2022 - 12:27

    Karin :

    Lieve Mineke,

    Wat leuk om je reisverslag te lezen!
    Veel succes met je Spaanse lessen.
    Heel herkenbaar voor mij.
    Maar bij mij dan in het Italiaans . En in het mooie Siena en Florence . Goed voor de grijze cellen!!!
    Zo fijn dat we weer kunnen reizen .
    Heerlijk om nieuwe dingen te ontdekken en nieuwe mensen te leren kennen .
    Geniet er van !!
    Buona vacanza , un abbraccio forte
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 35664

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: