Spaans leren! - Reisverslag uit Tanah Lot, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Spaans leren! - Reisverslag uit Tanah Lot, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Spaans leren!

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

23 Maart 2022 | Indonesië, Tanah Lot

Mensen wat leuk, de mailinglijst van 3 jaar geleden zit nog in mijn account blijkbaar. Zo hoor ik ook weer ineens van mensen die ik lang niet heb gezien en gesproken. In deze tijden is alles zo anders!

Van de zon ophalen in Alicante is nog niet veel terecht gekomen. Het giet van de regen, elke dag. Maar daar heb ik wat op gevonden: ik blijf langer:-))))

A.s. zaterdag verandert het weer en wordt het zomers. Mijn vlucht kon ik wijzigen en het appartement waar ik zit is nog vrij de komende tijd. Opgelost!

Met dit weer is het dus goed gepland om Spaanse les te nemen. Lang geleden heb ik eens voor de lol VWO Spaans gehaald, met goeie rersultaten ook nog, maar na 35 jaar niet gebruiken, bakte ik er niks meer van.

Dus van tevoren al ingeschreven bij een Spaanse school voor buitenlanders, en je kan het niet verzinnen, die school is enkele stappen verwijderd van mijn appartement. Ik verblijf hier in de authentieke binnenstad, heel Spaans en vrijwel geen toeristen, die zitten op een kluitje aan het strand.

De school is te gek. Ik val wel erg op door mijn leeftijd, allemaal jonge mensen vanuit de hele wereld, zo leuk. Dit zouden toch meer senioren moeten doen, superleuk en goed voor je brein.

Mijn Spaans komt met de dag weer boven water en ik leer veel bij. Ik heb privéles, wat ik iedereen aan zou raden. 100% aandacht en we gaan als een speer, gewoon bij les 1 begonnen om de boel op te halen en door!

Mijn leraar heet Ottavio, dat is dan weer een Italiaande naam omdat zijn Vader Italiaan is. Een vrolijke jongeman en we lachen wat af tussen al dat studeren door. Hij heeft de leeftijd van mijn kinderen.

Natuurlijk heb ik als eerste gevraagd wat "kleindochter" en "kleinzoon" in het Spaans is. Ik heb dus een nieta van 3 jaar en een nieto van 4 weken oud, en een bonus nieto die net 10 is geworden. Oeps... ik mis ze nu al!

De school organiseert allerlei leuke dingen voor de studenten, zo ga ik vanmiddag met een groep mee die de 1e flamenco dansles voor beginners krijgt. Hoe leuk is dat nou toch weer. En morgenavond Spaans koken.

Alles voor een paar euro.

De regen kan me nu dus niet deren, beetje flexibel zijn en ik maak weer de leukste dingen mee.

Het is weer zo leuk om op reis te zijn, ik heb dit zó gemist.

Weer regelmatig "in the unknown" Dat is immers "where the magic happens"

En ook flexibel: ik heb hier een paraplu gekocht. Ik had juist een bikini en een zonnebril ingepakt.

In totaal heb ik 10 lessen geboekt, 5x 2 uur, in de ochtend van 10 tot 12.

De hele week dus onder de pannen. Zaterdag en zondag geen school.

Omdat ik langer blijf, ga ik misschien volgende week door met de lessen. Nu ik er toch ben.... maar hangt ook van het weer af. Als de zon schijnt: Vamos a la playa!

Vreemd genoeg staat Bali nog steeds in dit blog als plek waar ik ben. Heb de helpdesk al ingeschakeld om dat er uit te krijgen. Dan is het blog weer up to date.

Tot de volgende keer, adios!


  • 25 Maart 2022 - 07:32

    Jozalinda:

    Wat heerlijk om je verslag te reizen Mineke, geweldig hoe je aan het genieten ben. Ik krijg door je verhaal ook zin om te gaan reizen.
    Geniet van alle activiteiten. Echt super dat je de flamenco dans gaat leren, zo lekker dansen. Ik ben gisteren weer gaan dansen in Middelburg, zo leuk!
    Ik wens je nog een mooie week toe met veel zon! Het is je gegund.
    Hartelijke groet Jozalinda

  • 07 April 2022 - 16:00

    Janneke De Nooijer- Wisse:

    Wat heerlijk om je reisverhaal te lezen lieve Mineke. Ik hoorde via Mathea over je reisverslag en nu lees ik over de geboorte van je kleinzoon. Wat super leuk en hopelijk gaat alles goed. Van harte gefeliciteerd!
    Bij ons staat vanavond weer een opstellingenavond op het programma. Tijdens deze avonden word nog geregeld jou naam genoemd en we halen vaak genoeg goede herinneringen op aan de prachtige opstellingen zaterdagen in de Zunne. Heel veel liefs en warme groet van Janneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 35665

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: