Qatar - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Qatar - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Qatar

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

17 Oktober 2018 | Indonesië, Kuta

Schiphol is ondertussen een vertrouwde plek, maar de vliegmaatschappij is voor mij nieuw. Deze keer met Qatar Airways en dan natuurlijk ook een stop in Doha, Qatar, waar ik moet overstappen en 3 uur tijd heb. Das mooi om even rond te kijken daar op die luchthaven.
het prettige van deze tussenlanding is, dat het de vlucht mooi in 2 delen splitst. Het eerste stuk nog net overdag en het langste stuk daarna is een nachtvlucht.
De luchthaven van Qatar is net zo als overal, zeer internationaal, met toeristen, zakenlui en reizigers. Ook al is het na middernacht, het krioelt als een mierenhoop daar. Wat een plek. De winkels worden gevormd door de allerduurste wereldmerken, alles glimt en glittert en is teveel verlicht. Voor een minimalist die niks nodig heeft toch heel relaxed. Ik kijk m'n ogen uit. Er flaneren mooie mannen (ja, hier zijn ze wel heel mooi hoor) in kraakheldere witte gewaden van de fijnste katoen, in de plooi gestreken en met gouden garnering. Je ziet dat ze duidelijk niet op reis zijn, ik kom ze steeds weer tegen, ze lopen rondjes. Ze lopen niet, ze schrijden voorwaarts alsof ze allemaal de keizer van Qatar zijn. Ik verveel me hier geen moment, mijn ogen slurpen alles op.
Een paar uur later gaat het verder, met nog een heerlijke maaltijd en alle comfort. De service en het toestel zijn fantastisch. Voordelige vlucht, boeken van een goeie stoel zonder extra kosten en een vegetarische maaltijd met m'n naam er op. Voor herhaling vatbaar.
Het lukt om een paar uur te slapen en de nacht op zich is kort want we vliegen de dag tegemoet. De crew houdt de ramen op de nachtstand en de lichten gedoofd, daar is goed over nagedacht. Ik maak gebruik van de app "timeshifter", die begint 3 dagen van te voren al te vertellen hoe laat je naar bed moet, wanneer of je je licht moet dimmen, wanneer je geen koffie meer moet drinken etc. Dat werkt echt perfect. Ik kom zonder jetlag aan op Bali waar het alweer 18 uur is. Dat aankomen duurt even. Ik zie op de flighttracker dat het toestel omdraait en ik denk: NEEEE niet weer (vorige keer moesten we terug omdat de vulkaan uitbarstte...) nog wat meer vreemde veranderingen van richting en dan horen we dat we pas na 45 minuten kunnen landen... dat is niet zo fijn als je denkt dat je er bent na 24 uur reizen. Maar wat zou het! Ik haal mijn boek weer uit m'n tas en lees weer lekker verder. Wel vreemd, zo laag vliegen en een stuk lager. Ik zie Bali wel 3 keer in z'n lengte en z'n breedte vanuit de lucht. Wel heel mooi want de zon staat te stralen en giet een stroom van licht over het eiland. De zee schittert van plezier!
Eindelijk mogen we naar de grond en als de deur ontgrendeld wordt, ruik ik Bali al want ik zit voorin.
Omdat er nu veel vliegtuigen tegelijk landen, is het erg druk bij de douane, maar ze zetten gelijk alle doorgangen open. Het wordt er steeds efficiënter :-) Of ik daar nou blij om ben... op dit moment wel even.
De douane bladert mijn paspoort door... "Ooooh Miss, many times Bali?"
"Yes Sir, I love your Island in the sun" "Ooooh thank you madam, nice to have you back"
Dan nog een uur wachten op de koffer, maar die IS er wel en daar gaat het toch maar om.
10 minuutjes en ik ben in de Holiday Inn, mijn vaste plek voor 2 dagen tussen het Westen en de Oost. Heerlijk om te slapen hier, met alvast de sfeer van Bali en westers gemak! Mooi tussenstation om daarna te vertrekken naar het authentieke deel van Bali.
Daar hoor ik waarom we niet mochten landen. De afgelopen dagen was hier de jaarlijkse top van de wereldbank en die moesten allemaal vertrekken met hun privévliegtuigen. Dan draait de rest van de wereld dus gewoon wat extra rondjes! Zo maak je elke dag wat mee als je op reis bent.

  • 23 Oktober 2018 - 07:12

    Leni Minderhoud:

    Wat leuk weer te lezen Mineke! Ik ruik Bali ook hier door je mooie beschrijving. Waarom verblijf je in Holiday Inn na aankomst? Veel plezier weer. Krijg ook weer zin.
    Liefs, Leni

  • 23 Oktober 2018 - 09:25

    Jacqueline:

    Hi lieve Mineke,
    Wat leuk die verhalen weer. Kijk er naar uit!
    Heel veel plezier op deze mooie trip.

  • 23 Oktober 2018 - 16:53

    Christel:

    Mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 35723

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: