In Riebeek-Wes - Reisverslag uit Riebeek West, Zuid-Afrika van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu In Riebeek-Wes - Reisverslag uit Riebeek West, Zuid-Afrika van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

In Riebeek-Wes

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

18 November 2022 | Zuid-Afrika, Riebeek West

Ondertussen schrijf ik 18 november, deze week is zo snel gegaan.... ik ben vooral hier in de buurt gebleven. Het dorp is zo leuk, alleen al door de Hoofdstraat zwerven, hier en daar een koffietje doen, het is allemaal zo kleurrijk en gezellig.

Een middagje met de buren, nog eens een heerlijke massage, lezen over de geschiedenis van dit land, afspraak op een terrasje met mijn Duitse masseuse die het zo fijn vindt om Duits te praten, nog een avondje met de buren, foto's maken en ordenen... zo vloog het voorbij.

Ik was van plan om Kirstenbosch te bezoeken aan de voet van de Tafelberg, maar dat lukt niet want er is geen chauffeur te krijgen. In Kirstenbosch liggen botanische tuinen die tot de mooiste op aarde behoren. Het is een beetje mijn traditie om in de landen waar ik kom, de botanische tuinen te (be)zoeken.

Maar het gaat nog lukken.

Zondagochtend vertrek ik hier en ben dan nog 4 dagen in een hotel in Kalkbay, in het uiterste puntje van de Kaap en aan de Indische Oceaan. Dan ben ik vlak bij de Tafelberg en vanuit het hotel zijn er chauffeurs te boeken om daar te komen. Je moet hier wel een beetje kritisch zijn met het kiezen van een chauffeur.

Er wordt hier links gereden en net als op Bali durf ik dat niet zo goed met de auto. De fiets is het hoogst haalbare... Overigens zou het hier achteraf gekund hebben om een auto te huren, in het verkeer is men uiterst beleefd en ik heb nog niet 1x gezien dat er iemand haast heeft of gevaarlijk doet.

Er is geen openbaar vervoer dus dat beperkt je wel. Geen bussen, geen treinen.

Wat een goeie optie zou zijn, om hier aan te sluiten bij een groepsreis en zo het land door te trekken. Misschien is dat wel iets voor een volgende keer. Nadeel is dat er altijd die safari's bij in zitten, voor mij een no go. Laat die dieren die er nog zijn maar met rust.

De safari's zijn hier big business, daar wordt heel veel geld mee verdiend ten koste van het landschap en de rust.

Zoals je op de foto ziet, heb ik hier mijn eigen tijger, die helpt met mijn reisverslagen. Te pas en te onpas [e-1f605]

• 18 November 2022 - 18:05

Mathea:

Mineke deze tijger kun je ook nog aaien hoef je niet bang te zijn.

Geniet van je dagen dat je nog daar bent.

Warme harte groetjes uitveen regenachtig en fris Limburg.

Mathea.

• 18 November 2022 - 19:43

Leni:

Je bent aan het aftellen! Wat neem je veel mee, daar kun je vast lang op teren. En dan weer terug zijn op Zeeuwse bodem, om alles nog eens tot je te nemen. Je gaat nog een mooie tijd tegemoet in deze 'winter' maanden. Vannacht de eerste nachtvorst hier ...

Lieve groet, Leni

• 22 November 2022 - 15:23

Arend:

Wat een leuke tijger? Neem je die mee naar Domburg? [e-1f601]

• 01 December 2022 - 23:01

Marijke:

Ha, ha, Mineke, als die tijger plotseling weg is zit tie vast in jouw tas!!!

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011