Curaçao - Slot - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Curaçao - Slot - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Curaçao - Slot

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

15 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao

Curaçao – slot
En als het carnaval ten einde is, is ook onze vakantie voorbij.
De laatste dag gaan we nog 1 keer naar het centrum van Willemstad waar we nog even genieten van het mooie centrum, het zicht op de Sint Annabaai en de Pontjesbrug.
Wat hebben we een geweldige tijd gehad, mogelijk gemaakt door Davina en haar familie. Wat hebben we genoten.
De volgende dag is het koffers pakken en naar de luchthaven waar we door de familie naar toe gebracht worden en uitgezwaaid worden.
Ik heb mijn plannen iets gewijzigd. Ik was van plan naar Spanje of Portugal te vliegen en over land terug te reizen, maar ik heb besloten met mijn familie terug te vliegen naar Nederland. Er is een nieuw plan bij gekomen want mijn zoon Albert en schoondochter Patricia gaan begin maart naar Bali en ik reis met ze mee. Een mooi voorruitzicht, even in NL zijn en de reis een beetje laten bezinken en dan alweer naar de zon op mijn geliefde eiland. Het kan niet op en ben een dankbaar mens.
We vliegen terug met de KLM, onze nationale trots en omdat het een nachtvlucht is hebben we comfort seats genomen. Dat is erg de moeite waard, ik doe het naar Bali ook altijd en je hebt zoveel meer ruimte en je stoel kan wat verder achterover.
Maar ja… van slapen komt er niet veel, we dommelen een beetje de nacht door. Na een prima en rustige vlucht landen we op Schiphol bij +2*C… brrr… dat is wennen na een hele winter in zonnige streken. Maar wat schijnt de zon mooi aan een strakblauwe hemel en wat is dat mooi thuiskomen, prachtig landen zo.
En wat voelt het vertrouwd om hier te zijn, om de weg te weten, om je taal te zien en te spreken en sowieso om op een luchthaven te zijn waar alles klopt. En om met je familie thuis te komen.
Ik besef hoe fijn of “vertrouwd” ook kan zijn, ook al hou ik van veel avontuur en nieuwe dingen. Ik koester me nu helemaal in al het bekende.
We gaan met z’n allen met een taxibusje naar Delft, en na een kopje thee daar verder met de auto van Alex naar Zeeland.
En daar woont mijn ziel! En daar kom ik THUIS!
- Dit reisverhaal gaat nog even door met Bali, de kers op de taart van mijn wereldreis! -

  • 14 Maart 2018 - 09:56

    Leni:

    dank je wel Mineke!! Heb ontzettend ervan genoten, wat een voorbeeld.
    XLeni

  • 16 Maart 2018 - 20:56

    Ineke Hyink:

    Aan alles komt een eind, behalve voor jou, lijkt het! Niemand kan je deze ervaring afnemen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 35671

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: