Afscheid Albert en Patricia - Terug naar Kedungu - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu Afscheid Albert en Patricia - Terug naar Kedungu - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mineke Minderhoud - WaarBenJij.nu

Afscheid Albert en Patricia - Terug naar Kedungu

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg Mineke

26 November 2017 | Indonesië, Kuta

Afscheid van Albert en Patries – terug naar Kedungu
Het is dan toch gelukt om op 26 november weer op Bali terug te zijn. Hulde aan de KLM, ze boekten mij al snel over op een vlucht met Singapore Airlines die nog wel op Bali wilden vliegen. Rond lunchtijd ben ik weer in het hotel waar Albert en Patries net aan de lunch zijn begonnen. Zo fijn om daar aan te schuiven en ze nog te zien. Dat had ik wel heel jammer gevonden als dat niet was gelukt. Ik ga ze 3 maanden niet zien en we hadden nog helemaal geen afscheid genomen. Dus hebben we toch nog een middagje.
Rond 6 uur zwaai ik ze uit richting luchthaven, hun lange reis terug naar Nederland tegemoet. Wat hebben ze geluk! Ze kunnen nog net weg komen voordat de vulkaan uitbarst en de luchthaven dicht gaat. Niet dat het een straf voor hun zou zijn om op Bali te blijven, maar er moet toch weer gewerkt worden in Basalt.
Diezelfde avond haalt Budi met op en laat op de avond ben ik weer terug in Villa Ayo, mijn thuisbasis op Bali. En zo voelt het ook. Zo fijn om die lieve mensen van de staf weer te zien de volgende ochtend.
Helaas is mijn laatste deelnemer nog in Singapore en de luchthaven is gesloten… Dus ben ik een paar dagen alleen en dat gaat uiteindelijk tot woensdag de 29e duren. De luchthaven blijft dicht en de vluchten vanuit Singapore worden steeds geannuleerd.
Uiteindelijk besluit ze naar Java te vliegen, vervolgens naar Surabaya, dan urenlang met de bus naar de haven en oversteken naar Bali. Gelukkig een ervaren reiziger, en ondertussen in gezelschap van nog een NLer die ook naar Bali wil. Op woensdagochtend vertrek ik met Budi om 3 uur in alle vroegte om naar de haven van Gilimanuk te rijden. Dat duurt 4 uur. Na een uurtje wachten komt de boot aan en is ze er eindelijk. Wat een reis! We nemen ook de andere NLer mee die uiteindelijk ook nog een nachtje blijft slapen om enigszins bij te komen. In Kedungu zijn we weer rond lunchtijd en Ketut wacht al met het eten op ons. We kunnen nog snel voor allebei een massage regelen, het enige wat nog past op zo’n dag en dan wordt er alleen nog maar geslapen.
De volgende dag reist onze bezoeker – die we later “De sultan van Sanur” noemen – verder naar Sanur en kan de laatste Retreat voor deze periode beginnen. Ik kan de Villa nog 2 dagen langer huren zodat alles uiteindelijk volgens plan verloopt.
Op 5 december ( ik heb pepernoten gekregen!!!) verhuizen we naar de Sawah Villa en begint ook mijn vakantie. Mijn gast blijft nog wat dagen.
Altijd weer een beetje weemoedig om Ayo te verlaten, waar zoveel mooie mensen zo toegewijd bezig waren.
Alle andere deelnemers zijn alweer terug in NL en ik besef wat ik een geluk heb gehad dat die vulkaan pas eind november is uitgebarsten. Wat zou er veel te regelen geweest zijn als het al eerder was mis gegaan. En ik trek wederom de conclusie dat ik altijd geluk heb. Altijd is er die flow van dag tot dag waar alles goed loopt en klopt.
Dankbaar val ik in slaap op de nieuwe plek waar ik de golven van de oceaan kan horen. Een prachtig slaaplied!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mineke

Met twee benen in het hier en nu, altijd op zoek naar hoe het ook nog kan. Een scherp en helder gevoel voor wezenlijke vernieuwingen, op koers naar wat er werkelijk toe doet. Met hart en ziel en zaligheid moeder van twee prachtige zonen. Met hart en ziel begeleider van mensen die zich verder willen ontwikkelen en een volgende stap willen zetten. Vaak te vinden in Middelburg, een lief stadje! En in München, stad voor wie op zoek is naar vernieuwende projecten en inzichten. Zonaanbidder, en ook graag in de Oostenrijkse sneeuw op de skies. Veel op reis, letterlijk en figuurlijk, want ook dromen zijn er om te verwezenlijken. Regelmatig mijmerend te vinden langs de vloedlijn, kenner van eb en vloed in veel opzichten. Levensgenieter, zowel op verre reizen als bij dat bakje koffie thuis of bij De Vriendschap in Middelburg met jou en vele anderen. Ietwat filosofische inslag, speurend naar diepere lagen van wat ons bezig houdt.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 35832

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 24 November 2022

Travelling in South Africa, West Cape

20 Maart 2022 - 30 Maart 2022

De zon ophalen in Alicante

16 Oktober 2018 - 26 November 2018

Opnieuw naar Bali en New Zealand 2018 najaar

24 Oktober 2017 - 31 Maart 2017

Reis rond de wereld, te beginnen naar Bali!

29 September 2016 - 16 Oktober 2016

CUBA

Landen bezocht: